{20 minutes} Finish Recipe Presentations
- take five minutes to retrieve groceries and refresh memory on actions for skit
- then remaining pairs present the recipes they wrote: one students reads in French, second student translates recipe into action, showing ingredients involved, demonstrating what to do
- Cover grammar on p. 86
- Practice: "Pour faire ____, on a besoin de/du/d'/des ____" (une salade, un gâteau, une pizza, un croque monsieur, une tarte, un sandwich, une omelette, le petit dejeuner, le dîner...).
- Do p. 86 exs. 7 and 8 together
- Practice pronunciation of phrases/requests/responses on p. 85:
- J'ai besoin du bœuf/de l'ail/des œufs.
- Il me faut du sucre/de la laitue/des épices/des cerises.
- Tu veux bien aller m'acheter des poires?
- Oui, j'y vais tout de suite.
- Non, je regrette mais je n'ai pas le temps.
- Désolé(e), je suis trop occupé(e).
- Rapporte-moi de la farine, s'il te plaît.
- Oui, d'accord. Tu n'as besoin de rien d'autre?
- N'oublie pas d'acheter des cerises.
- Bon. Il te faut autre chose?
- Practice in round, then having students send each other to get things from the grocery store!
- Ex. 9: rewrite the complete recipe, highlight the words you add to complete it.
- Ex. 10: write complete sentences! "Pour faire ___, on a besoin de/du/d'/des ____."
- And remember: vous passez (et, j'éspère, réussissez!) un quiz de vocabulaire le 8-9 novembre! That's next time!
No comments:
Post a Comment
I welcome your questions and comments. I also read them first before posting them.