French 2: Nov. 4-7 Lesson Plans

DUE: rien! nada! nothing!

{20 minutes} Finish Recipe Presentations
  • take five minutes to retrieve groceries and refresh memory on actions for skit
  • then remaining pairs present the recipes they wrote: one students reads in French, second student translates recipe into action, showing ingredients involved, demonstrating what to do
{20 minutes} The Partitive! de ≈ some
  • Cover grammar on p. 86
  • Practice: "Pour faire ____, on a besoin de/du/d'/des ____" (une salade, un gâteau, une pizza, un croque monsieur, une tarte, un sandwich, une omelette, le petit dejeuner, le dîner...).
  • Do p. 86 exs. 7 and 8 together
{30 minutes} Practice the partitive with Exprimons-nous (p. 85)!
  • Practice pronunciation of phrases/requests/responses on p. 85:
  • J'ai besoin du bœuf/de l'ail/des œufs.
  • Il me faut du sucre/de la laitue/des épices/des cerises.
  • Tu veux bien aller m'acheter des poires?
  • Oui, j'y vais tout de suite.
  • Non, je regrette mais je n'ai pas le temps.
  • Désolé(e), je suis trop occupé(e).
  • Rapporte-moi de la farine, s'il te plaît.
  • Oui, d'accord. Tu n'as besoin de rien d'autre?
  • N'oublie pas d'acheter des cerises.
  • Bon. Il te faut autre chose?
  • Practice in round, then having students send each other to get things from the grocery store!
Les Devoirs: p. 87 exs. 9 & 10
  • Ex. 9: rewrite the complete recipe, highlight the words you add to complete it.
  • Ex. 10: write complete sentences! "Pour faire ___, on a besoin de/du/d'/des ____."
  • And remember: vous passez (et, j'éspère, réussissez!) un quiz de vocabulaire le 8-9 novembre! That's next time!

No comments:

Post a Comment

I welcome your questions and comments. I also read them first before posting them.