French 1: Friday February 17 Lesson Plan

DUE: Les Devoirs!
  1. Do p. 156 Ex. 11 (write complete sentences!)
  2. Do p. 157 Ex. 13 (write questions and answers!)
  3. Do p. 158 Ex. 17 (write questions and answers!)
{25 minutes} Vocab Quiz 5.1 (pp. 150-151)
  • Les sports et les passe-temps
  • les saisons et les mois
{25 minutes} Go over today's homework (Question words!) together out loud.

{25 minutes} Chapter 4 Grammar Quiz review
  • verb conjugation
  • "the green ones"
Les Devoirs: Complete review exercises on verb conjugation and use of adjectives as nouns.
  • Verbs to conjugate:

  • je tu il/elle nous vous ils/elles
    attendre





    voyager





    commencer





    promener





    répéter





    perdre





    corriger





    lancer





    lever





    préférer





    vendre





    encourager





    prononcer





    acheter





    espérer





  • Sentences to complete:
  1. —Tu as besoin des feuilles de papier. Quelles feuilles de papier veux-tu?
    —Je veux ______ (the purple ones).
  2. —Quel homme est ton père?
    —Mon père est ______ (the strong one).
  3. —Tu as besoin d'une nouvelle gomme. Quelle gomme veux-tu?
    —Je veux ______ (the green one).
  4. —Tu as besoin d'un cahier. Quel cahier veux-tu?
    —Je veux ______ (the white one).
  5. —Quelle fille est ta sœur?
    —Ma sœur est ______ (the tall one).
  6. —Tu as besoin de nouvelles baskets. Quelles baskets veux-tu?
    —Je veux ______ (the black ones).
  7. —Tu as besoin d'une régle. Quelle régle veux-tu?
    —Je veux ______ (the green one).
  8. —Quel garçons sont tes frères?
    —Mes frères sont ______ (the short ones).
  9. —Tu as besoin d'un dictionnaire. Quel dictionnaire veux-tu?
    —Je veux ______ (the gray one).

No comments:

Post a Comment

I welcome your questions and comments. I also read them first before posting them.