French 2: Friday February 22 2013 Lesson Plan

DUE: rien! Mais bien sûr, vous avez étudi´ fort pour l'examen de vocabulaire!

[30 minutes] Vocab Quiz 9.1!

[30 minutes] More Relative Pronoun Practice: Turn the following pairs of sentences into single sentences using pronoms relatifs: qui, que, dont!
Example 1: J'ai le roman. Tu veux le roman. >>> J'ai le roman que tu veux.
Example 2: Luke is the hero. The hero saved the turtle. >>> Luc est le héros qui a sauvé la tortue.
Example 3: I spoke with the teacher. You ate his croque-monsiuer. >>> J'ai parlé avec le prof dont le croque-monsiuer tu as mangé.
  1. Elle adore le roman fantastique. Je lui ai acheté le roman fantastique.
  2. L'acteur parle trop. Nous n'aimons pas l'acteur.
  3. Jean et Jeanne ont vu un film classique. Le metteur en scène du film classique est polonais.
  4. La pièce est drôle. Nous allons regarder la pièce. 
  5. Je vais aider les élèves. Les élèves vont écrire un recueil de poésie. 
  6. Je vais regarder le film étranger. Tu as parlé du film étranger.
  7. The actress is writing an autobiography. Many people are going to read the autobiography.
  8. A student made a cartoon. The student studies at the university.
  9. Guillaume read a love novel. The love novel's adaptation is coming to the theater next week.
Students work on these sentences individually, then write versions on board.

[30 minutes] Oral Practice: Écoutez et répétez la nouvelle vocabulaire 9.2, les émissions télé et les genres de musique! pp. 322–325

Les Devoirs: Write all vocab words covered today four times! 
  • Words depicted and listed on pp. 322–323
  • Exprimons-nous pp. 323 & 325
  • Entre copains p. 325 

No comments:

Post a Comment

I welcome your questions and comments. I also read them first before posting them.